Pages

RSS

Welcome to my Blog
Hope you enjoy reading.

Monday, May 17, 2010

RUMAH ITEW...

Hoho...ye ye saya tau saya ader bnyk utang entry...bkn tak nak update...tapi masa tak mengizinkan...terlalu membusykan diri...ngeh ngeh...

hem MISTERI PART II tu, nanti2lah saya hapdet ok? skarang tgh mood nak bercerita tentang RUMAH-BARU-SAYA-TAPI TAKDELAH-BARU-SANGAT...
Seperti yang kalian maklum, entry dulu2 saya ader citer tentang saya sibuk survey nak beli rumahkan...masatuh abislah seloroh pelasak selangor (eceh...sekitar 25 km dari serdang je yang benarnya...hah) saya redah...masatuh mmg dah terbekenan sangat kat umah baru semi-D area Sg. Merab (RM500++)...tinggal nak proceed je...Alih2 cam magik terbeli rumah 2nd kat taman putra budiman...ala belakang Macy tuh...
Alasan? Ya pertama, sudah tentu kerana dekat...dekat...dekat...dgn UPM (opislah, maner lagi)...ye kawan2, nak bli umah kena fikir faktor dekat dgn tempat kerja...terutama bg kaum pompuan...bkn ape sng nk ulang alik...bolak balik tgk anak, anta anak sek... (anak saya br 2 thn, ye blum skolah lagi)...fikir kena jauh ke depan...ader org sanggup bli umah yg jauh asalkan dpt rumah yang besar dan murah...which is for me not that the most important criteria...saya alergik travel jauh sebenarnya...huhu tak suka lelama kat atas jalan...so biarlah umah mahal sket wpun tecik cenonet je...janji senang mak nk ulang alik...
Alasan kedua? Suami saya suka sgt kat umah tuh...tak taulah nape...haha...I kan isteri bertali...SAYA YANG MENURUT PERINTAH...YES SIR...

Maka dengan rasminya pada 30 April lepas saya dengan jayanya memindahkan diri sekeluarga ke umah baru (oit letih ngomas tak abis lagi ni)...dan sabtu keesokkannnya...saya tetiba mengupah 2 org INDON membantu saya...tak terlarat den nak ngomas sorg2 dgn anak teruna itu...bkn lebih kemas...lebih sepah adalah..huhu...byrn? rm 60 dr 8-5 ptg...nak contact? meh tanya saya... Hasil kerja mereka? Oh, yang sorang sgtlah cokap tp umangaih...koje concai bancai...huhu...sorang lagi, perlahan cam siput...tp very the detail and kerje bersih...So, which want you all prefer? overall...HOKEYLAH...KURANG BEBAN SKET..
Dan kesimpulannya, sampai arinih saya tak abis mengemas demi menjadikan umahku syurgaku...

Opps...sebab umah saya nih umah 2nd kan....so, saya adelah buat renovation sket..nanti saya upadate detail bajet, kontraktor, itu ini...begitu begini, mane nk cari itu nak cari ini...kedai itu murah kedai ini lagi murah...hiks..

Ok...skang jom layan gambar...tp, sorryla...camera saya dah blur...dah nk rosak kot...kena bli baru...tpi duit dah abis renovate....
Hoho..ketiga2 gambar di atas adalah bilik anak bujang saya...masih blum abis berdekorasi...juga blum bli langsir...

Ok...ini master bedroom...ye bilik saya...saya suka bilik saya...warna itu sering membuat hati saya berbunga2...PURPLE...Oh..abaikan tingkap saya yang tak berlangsir...sebab masa tuh blum bli langsir...hehe
Tetiba, entry ini dah abis...Haha sila jangan marah saya...nanti saya update lagi...tetiba ilang mood nak nulih...haha




0 comments: