Pages

RSS

Welcome to my Blog
Hope you enjoy reading.

Wednesday, March 24, 2010

ALAM MISTERI_PENUNGGU OPIS?


Salam to all...



Pagi nih tetiba semangat nak update blog...semuanya kerana misteri nusantara itu...



Hem, kalian pernah tak mengalami kejadian misteri? Oh...saya banyak kali. Dan dahulu saya adalah seorang yang berani...tapi kini menjadi penakut sudah...Ok-ok...Mari saya citer pengalaman ngeris saya ituh...



Kes 1: Terjadi sewaktu di kampung (rumah parents). Ketika itu saya di sekolah rendah dan berlaku pada waktu maghrib...Hoho sangat ngeri kerana saya telah melihat sekawanan lembu berwarna merah lalu di belakang rumah...Saya jerit panggil mummy dan beberapa saat kemudian lembu2 itu ghaib. Mummy yang baru sampai bertanya kenapa...dan saya yang still bingung...(masa kecik tak tau takut sgt...hiks), geleng kepala. Hanya beberapa hari selepas itu baru menceritakannya kepada keluarga. Dan mereka hanya tersenyum...sampai sekarang saya tak tahu jawapan...dan malas nak tanya dah...anggap sebagai usikan manja mereka di alam lain...hihi



Kes 2: waktu subuh....belum sekolah, 5 ke 6 thn (e eh, patut ni lah kes 1 kan? haha saya main tulih je lah mane yg ingat dulu)...kat umah kat kampung gak...tgh tgk luar tingkap belakang...nampak wajah hantu merah belakang pokok buluh...masa tuh onyang saya juga ader di belakang...pastuh saya terus terdiam...dan tetiba dengar onyang saya memaki hamun mende ntah...diikuti laungan azan dari mulutnya...dan bende tuh hilang...pastuh ntah saya tak ingat dah per jadi...



Kes 3: Sek menengah...form 2 kot...saya duk asrama...katil double decker...duk kat atas ...tgh2 pagi...(2-3 pg), tetiba terja dgr bunyi bdk ketawa...paling kat tingkap nampat anak patung tergantuk...MAK AIH...TERKEJUT DEN...terus pucat dan menggigil...tarik selimut baca apa yg patut....pastuh tertido terus...haha...esok citer kat kwn2 sumer tak percaya...dan sejak itu, saya kerap kena tindih masa tido...alamak penat lak taip...



hem nantilah saya sambung part 11, lebih ngeri termasuk kejadian terbaru hari ini...huhu...stay tune...LAYANZZZ

0 comments: