Pages

RSS

Welcome to my Blog
Hope you enjoy reading.

Monday, July 14, 2008

entry ari nih...

yup...aimin dah pun berusia 5 bulan 3 hari...saya telahpun memperkenal mknn pepejal padanya secara ansuran takaful...1 sudu nestum dilarutkan bersama 3 oz susu perahan...dan diminum dlm botol susu yang cantik manis itew...bagi menjawab pertanyaan mengapa tidak start 6 bulan? oh ya... stlh mendpt nasihat drpd dr pakar kanak2...memperkenalkan makanan secara step by step sesuai dilakukan ketika baby berusia 5 bulan agar tidak terkejut ketika saya ingin menyuapkan bubur nasi atau nestum yg dibancuh likat nanti...so saya bermula disini...

hmm....hmmm... aimin kini semakin lasak...berguling2 dan berpusing2 di atas katil...juga semakin berdikari....ya saya mengajarnya bermain sendirian supaya tidak terlalu bergantung pada mama dan ayahnya, nyenangkan saya basuh pinggan, masak, bla bla tapi diawasi oleh ekor mata saya kerana khuatir anak ituh mungkin tercedera....

sudah 2 hari, aimin semakin petah berbicara dlm bahasa bunga2nya...ma...ma...ma.... ba...ba....ba... dan juga bermain bachak dgn saya...hi hi geramnya....

1 comments:

Anonymous said...

jutt, shomel suara aimin..dh pandai main ba ba chak..masa tecik ni la kite bermanja ngan diorg kan jutt..enjoy it!